Σάββατο, 22 Δεκεμβρίου 2012

Ολοκληρωμένο πρόγραμμα ταχυδύναμης

Η προπόνηση της ταχυδύναμης στο σύγχρονο ποδόσφαιρο είναι ίσως το Α και το Ω, αφού μπορεί να συμπεριλάβει πολλά από τα στοιχεία που απαιτούνται για την βελτίωση των φυσικών και τεχνικών ικανοτήτων των ποδοσφαιριστών. Θα πρέπει όμως η προπόνηση της ταχυδύναμης να γίνεται με προσοχή, αλλιώς μπορεί να επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα. Κατά την άποψή μου, η καλύτερη μέρα για να δουλέψουμε στην ταχυδύναμη είναι η Τετάρτη ή η Πέμπτη, και αφού ο ποδοσφαιριστής έχει πάρει ρεπό την Τρίτη.
Παρακάτω παραθέτω ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ταχυδύναμης με 5 σταθμούς...


Στον πρώτο σταθμό, ο ποδοσφαιριστής ξεκινάει από τον κώνο και μέχρι το πιατάκι εκτελεί σκίππινγκ ψηλό, ενώ μετά κάνει σπρίντ μέχρι τον απέναντι κώνο. Το ίδιο επαναλαμβάνει και στην επιστροφή. Στον δεύτερο σταθμό ο ποδοσφαιριστής ξεκινάει από το πιατάκι και αφού προσπεράσει τον αμυντικό εκτελεί κεφαλιά. Στον τρίτο σταθμό ο παίχτης ξεκινάει από τον κώνο και εκτελώντας σπριντ σουτάρει την μπάλα με σκοπό το γκολ. Επαναλαμβάνει τη διαδικασία μέχρι και την πέμπτη μπάλα. Στον τέταρτο σταθμό ο ποδοσφαιριστής περνάει πάνω από τα εμποδιάκια και παίζει το 1-2 με τον συμπαίχτη του. Αντίστοιχα επαναλαμβάνει και από την άλλη πλευρά. Στον πέμπτο σταθμό ο ποδοσφαιριστής εκτελεί σπρίντ και περνάει μέσα από τα κοντάρια.
Είναι χρήσιμο σε κάθε σταθμό να βάλουμε τους παίχτες σε τριάδες. Ο κάθε παίχτης δουλεύει 20΄΄   και ξεκουράζεται 1΄.  
Η κάθε τριάδα θα περάσει 2 φορές από κάθε σταθμό. Χρόνος ξεκούρασης μετά το πρώτο σετ : 5΄.