Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου 2012

Σκελετός προπονητικού προγράμματος στην διάρκεια της προετοιμασίας





Εδώ θα πρέπει να επισημάνω και να επιστήσω την προσοχή για αυτούς που θα επιλέξουν αυτόν τον τρόπο για να προπονήσουν την ομάδα τους κατά την διάρκεια της προετοιμασίας. Πρέπει να τονίσω ότι είναι άκρως επικίνδυνο για όσους δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις έτσι ώστε να ελέγξουν τον ρυθμό , την ένταση , την διάρκεια και τον χώρο, να επιλέξουν αυτόν τον τρόπο προπόνησης, γιατί μπορεί τα λάθη που θα γίνουν αντί για καλό να κάνουν πολύ κακό στην ομάδα τους ( τραυματισμούς, κακή φυσική κατάσταση και διάφορα άλλα).
Ο τρόπος αυτός της προπόνησης κατά την διάρκεια της προετοιμασίας έχει ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα το ότι μπορούμε ταυτόχρονα με την φυσική κατάσταση να προπονούμε την τεχνική και την τακτική.
Οι ασκήσεις λοιπόν θα έχουν σαν σκοπό την βελτίωση της φυσικής κατάστασης και της τεχνικό-τακτικής από την πρώτη κιόλας προπόνηση.
Χρειάζεται όμως πολύ καλή ερμηνεία, όσον αφορά τον την διάρκεια, την ένταση (συνεχείς ελέγχους της καρδιακής συχνότητας) και των διαστάσεων του χώρου όπου εκτελείται η άσκηση.       
Θα πρέπει να σας τονίσω ότι όλες οι ασκήσεις θα έχουν σαν αρχή την τακτική που θα εφαρμόσει η ομάδα κατά την διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου. Αυτό όπως καταλαβαίνεται είναι υποκειμενικό και ξεχωριστό για κάθε προπονητή, αλλά και για κάθε ομάδα. Άλλη τακτική εφαρμόζει ο ένας προπονητής , άλλη ο άλλος, άλλη τακτική ταιριάζει σε μια ομάδα άλλη σε κάποια άλλη ομάδα. Οι βασικές αρχές όμως που διέπουν το ποδόσφαιρο παραμένουν για όλους τους προπονητές και για όλες τις ομάδες οι ίδιες.